Porsche'nin 911 ailesi 2025 yılı için makyajlandı. Bu güncellemeyle birlikte 911 serisinde ilk kez hibrit bir versiyon yollara çıkacak.
Porsche'nin ikonik serisi 911'ler makyajlandı. 911 ailesi bu güncellemeyle birlikte yenilikçi bir hibrit sistemi de Carrera GTS modelinde sunmaya başlıyor.
Tasarımsal olarak büyük bir değişime gitmemeye özen gösteren Porsche, kaputun altında ise önemli bir adım atıyor. 911 GTS Hybrid 3.0 litrelik çift turbo destekli altı silindirli motor yerine, 3.6 litrelik sıralı altı silindirli motoryer alıyor. Elektrik destepğiyle gelen bu yeni motorla 532 beygirlik güç elde ediliyor. Bu güçle araç 0’dan 100'e sadece 2,9 saniyede ulaşabiliyor.
T-Hybrid adı verilen sistem motor sporlarından ilham alınarak yaratılmış. Kompresör ve türbinlerin arasına yerleştirilmiş elektrik motoru, turboşarja anında güç veriyor. Turboşarjdaki elektrik motoru aynı zamanda jeneratör görevi de görüyor. Egzos gazı çıkışından 11 kW'a kadar elektrik gücü üretilebiliyor. Bu sayede iki turboşarj yerine yalnızca bir turboşarj görev yapıyor. Ana elektrikli m11 kW'aotor ise yeni geliştirilen 8 ileri vitesli çift kavramalı (PDK) şanzımana yerleştirilmiş. Bu sayede 150 Nm tork eklenirken, ekstra 40 kW güç sağlanıyor.
Bu elektrik motorları için ise gerekli enerji ise 12 voltluk 1.9 kWh enerji depolayabilen batarya yer alıyor. 911 Carrera GTS'te ilk kez arka akstan yönlendirme standart olarak geliyor.
911 Carrera'da ise kapsamlı şekidle elden geçiriken çift turboşarjlı 3,0 litrelik boxer motor bulunuyor. Eski GTS'in soğutucuları ve turbolarının kullanıldığı sistem artık 394 bg güç ve 450 Nm tork üretebiliyor. Modelin 0'dan 100'e hızlanması ise 4.1 saniye sürüyor (Sport Chrono paketi ile 3.9 sn).
Dış tasarıma gelince 911'de artık Matrix LED farlar standart olarak geliyor. 32.000'den fazla ışık noktasına sahip HD matrix LED farlar ise opsiyonel. GTS modellerinin ön kısmında, dikey olarak konumlanan beş adet aktif soğutma kanalı yer alıyor. Ön tarafın alt köşelerinde yer alan kanatçıklar ise aktif aerodinamik sisteme bağlı ve sürtünme katsayısını düşürüyor. Güç gereksinimleri düşük olduğunda kanatlar kapanırken, pist koşulları gibi yüksek güç gereksinimi olan durumlarda kanatlar havayı radyatörlere yönlendiriyor.
911'de ilk kez tamamen dijital bir 12,6 inçlik kavisli gösterge paneli bulunuyor. Ortada ise 10,9 inçlik yüksek çözünürlüklü merkezi ekran yer alıyor.