Porsche 911 GT3 R Rennsport, California'daki 2023 Rennsport Buluşması'nda görücüye çıktı. Model, 77 araçla sınırlı sayıda üretilecek.
Porsche, 911 GT3 R'ın çok fazla güce ve yere basma kuvvetine sahip olan, yollara çıkması ve hatta FIA kurallarına göre yarışması yasak olan bir versiyonunu tanıttı.
911 GT3, katı kuralların belirlendiği Le Mans veya Daytona 24 gibi FIA veya IMSA etkinliklerinde yarışmak üzere özel olarak tasarlandı. 911 GT3 R Rennsport ise, "Ya bu kurallar geçerli olmasaydı?" sorusuyla üretildi.
Araçta sadece kaput ve tavan kısmı GT3 R ile aynı. Diğer tüm parçalar yarış otomobillerinden farklı. Aynaların bile kaldırıldığı modelde kokpitte bir monitörle izlenebilen 3 kameralı bir sistem bulunuyor.
İç mekanın büyük bölümünü kapsayan takla kafesi nedeniyle araç tek kişililk olarak tasarlanmış.
Uluslararası Otomobil Federasyonu'nun (FIA) güç kurallarına uymayan model bu özel model, 611 hp güç üretiyor ve E25 bioethonol ve eFuel ile çalışacak şekilde özel olarak ayarlandı. GT3 R rennsport'un motoru için özel olarak geliştirilen pistonlar ve eksantrik milleri, özellikle E25 yakıtlarla daha yüksek performans sağlıyor. Ancak motor istenildiğinde geleneksel yakıtlarla da çalışabiliyor.
Tasarımda en dikkat çeken parçalardan biri arka kısımda bulunan devasa kanat. Bu tasarım 1978 Daytona 24 Saat yarışında Porsche adına yedinci genel zaferi kazandığı efsanevi Brumos Porsche 935/77'ye bir gönderme niteliğinde.
Arka kanattaki yere basma kuvveti o kadar fazlaki yatay bölümlere yükü azaltmak için iki adet destek eklenmiş.
1 milyon dolarlık bir fiyat etiketine sahip olan modelden sadece 77 adet üretilecek.