Dodge'un ilk elektrikli modeli Charger Daytona tanıtıldı. Elektrikli otomobiller sessizliği ile bilinse de Dodge Charger, klasik kükremesini devam ettirecek.
Elektrik dönüşümüne sürecine Amerika'nın ikonik mdoelleri de oyun eğmeye başladı. Dodge, ilk elektrikli modeli Charger'ı tanıttı.
Çıkardıkları gürültülü seslerle ünlü markalardan olan Dodge, elektrikli arabaların sessizliğini de bozuyor. Elektrikli modellerin klasik yapay seslerinin ötesine geçen Dodge Charger'ın yeni Daytona Scat Pack ve Daytona R/T modelleri, en çok ses çıkarak elektrikliler olacak.
Stellantis'in Fratzonic Chambered Exhaust adını verdiği sistem, Hellcat seviyesinde ses çıkarabiliyor. Üstelik bu ses bir hoparlörden değil, hava akışını kanallardan geçirerek ses ve titreşim yaratılan egzozdan geliyor.
Araç, 2024 yılından iki kapılı, 2025 yılında da dört kapılı olarak satışa çıkacak.
Ön tarafında ortadan kalkan ızgaranın yerini boydan boya uzanan LED farlar alıyor. İki elektrik motoruyla 630 beygir güç üretebilen Scat Pack, 0'dan 100'e 3,3 saniyede ulaşıyor. Powershot modunda bu güç 15 saniyeliğine 670 beygire yükseliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip modelde 100,5 kWh'lık batarya paketi bulunuyor.
Aracın giriş seviyesinde bulunan R/T versiyonunda ise maksimum güç 456 beygire iniyor. Powershot modunda ise 496 beygir.
R/T versiyonu 510 kilometreye kadar, Scat Pack ise 418 kilometreye kadar sürüş menzili sağlıyor.