Cenevre Otomobil Fuarı 91. kez kapılarını açtı. Bir zamanlar dünyanın en popüler ve prestijli otomobil fuarlarından biri olan fuar bu sene az sayıdaki katılımcı ile sessiz bir şekilde ziyaretçilerini ağırlıyor.
Cenevre Otomobil Fuarı, eski şöhretinin gölgesinde kapılarını açtı.
Dün kapılarını açan ve 3 Mart'a kadar sürecek olan fuarda Renault ve Dacia'nın dışında büyük Avrupalı marka yer almıyor. BMW, Volkswagen ve Mercedes-Benz gibi Japon otomotiv devleri de fuara katılmayacaklarını açıklamıştı.
Etkinlikte sadece 8 otomobil markası yer alırken Çinli modellerin tanıtımlarıyla öne çıktığı görüldü.
Fuarlara olan ilgi azlığı sadece Cenevre için geçerli değil. Corona virüs döneminde duran katılımlar sonrasında da azalmış ve dijital tanıtımlara dönmüştü. Uzmanlara göre markaların bu tür etkinliklere katılmak için büyük masraflara girmek zorunda kalması fuarlara ilgiiyi düşüren ana sebep.
Avrupa'da gerçekleşecek gelecek etkinliklerde de benzer kısıtlı katılımı görmemiz mümkün. Yine burada olduğu gibi Çinli modellerin Avrupa'ya açılabilmesi için bu fuaralra ilgisinin artması da beklene bir durum.
Renault yeni elektrikli modeli Renault 5 E-Tech Electric'i ilk kez fuarda tanıttı.
MG, fuarda yeni hibrit modeli MG3'ü tanıttı.
Yine fuara büyük katılım gösteren Çinli marka BYD oldu.