Elektrikli otomobile geçmek isteyenleri en çok endişelendiren konu menzil ve şarj süreleri. Bu süreci hızlandırmak için batarya değişim istasyonları üzerinde çalışan Çinli markalardan son haftalarda iki dev ortaklık haberi geldi. Peki nedir bu batarya değişim istasyonları, nasıl çalışır, menzil sorununa çözüm olabilir mi?
Çinli otomobil üreticilerinden Nio ve Geely, elektrikli araçlarda pil değişim teknolojisi üzerinde bir ortaklık imzaladı.
Bünyesinde Volvo, Zeekr, Polestar gibi markaları barındıran Geely, batarya değişim istasyonları konusunda en büyük yatırımcılardan olan Nio ile ortaklık imzalayan ikinci üretici oldu.
Şirketler, birbirlerinin batarya değişim sistemleriyle uyumlu araçlar geliştirmek için çalışmalar yürütecekler.
BİR HAFTADA İKİNCİ DEV ORTAKLIK
Nio, elektrikli araç satışlarında ülkesinde 8. sırada yer alıyor. Marka geçtiğimiz hafta ülkenin köklü otomotiv devi Changan Automobile ile bataryası değiştirilebilen otomobiller üretme kararı aldı. Ortaklıkla batarya değişim istasyonları kurulacak, istasyon paylaşımı ve standart bataryalar üzerinde çalışılacak.
ŞARJ YERİNE BATARYA DEĞİŞİMİ
Nio, zaten yıllardır bataryası değiştirilebilen otomobiller üretiyor ve bu istasyonları kuruyordu. Bu istasyonlar günümüzün akaryakıt istasyonları gibi çalışıyor ve boş batarya giren bir araç 3 dakikada içinde dolu batarya ile çıkabiliyor. Markanın Çin genelinde 2 bin 113 batarya değişim istasyonu ve 1 milyon şarj noktası bulunuyor.